בית ועיצוב

הבעל רצה בית שהוא הצגה, האישה ביקשה שקט – בית בכרמי גת

הוא אף פעם לא יוצא מהאופנה ומשווה לחללים מראה מאוורר, מרווח ויוקרתי - לכן נבחר הצבע הלבן כמוטיב מוביל בעיצוב דירת קבלן בבאר יעקב, שעברה מהפך משלב התכניות כדי לקבל מראה של וילה יוקרתית

הפרויקט: דירת קבלן בבאר יעקב
הדיירים: זוג + 3 ילדים
שטח: 125 מ"ר + מרפסת 25 מ"ר 
מעצבת פנים: מלי לוי אלבוים

לבן אף פעם לא יוצא מהאופנה, הוא אצילי וקלאסי, משרה תחושה של שלווה ורוגע וזוכה שוב ושוב לפרשנויות עיצוביות מרעננות בתחום עיצוב הפנים. אולי זו הסיבה שרבים משתוקקים לסביבת מגורים לבנה, כפי שנראה באחד הפרויקטים שעיצבה מעצבת הפנים מלי לוי אלבוים.

"לבן הוא צבע מנצח, הוא על-זמני ויוצר תחושה של חלל גדול ואוורירי יותר מכפי שהוא באמת", אומרת המעצבת וממחישה זאת היטב בדירת קבלן על טהרת הלבן שתכננה ועיצבה משלב התוכניות ועד הפרט האחרון. הלבן הבהיר והמצוחצח ניבט מכל עבר במרחב המואר ומודגש באמצעות חומרי גלם איכותיים המעצימים את יופיו, כמו זכוכית. המעצבת שיחקה עם הלבנים מכל ההיבטים האפשריים – מאט, מבריק, בחיפויים, ברהיטים ואפילו באביזרים המשלימים.

המטבח (מטבחי אביבי) הוא הלב הפועם של הבית ומבוסס על עץ לבן מבריק עם פלטות קריסטל המעניקות לו מראה יוקרתי, כאשר המטרה היתה ליצור מטבח במראה מינימלי בו הכל מוסווה בתוך היחידות. יחידת האי מבטון אפור בולטת על רקע הלבן ונמשכת בפלטה לבנה מחומר קוריאן אשר מייצרת עם האפור מפגש ניגודים מונוכרומטי מעניין. האי עצמו משלב מקומות אחסון ומקומות ישיבה ושומר על פונקציונליות גבוהה.

בשאר הבית חוזרים השילובים של גווני שחור-אפור-לבן וחומרים כמו עץ, זכוכית ובטון התורמים למראה מודרני מהוקצע בטוויסט תעשייתי, ולצדם, נבחרו שני גוונים צבעוניים של זהב וורוד שמוספים צבעוניות לחלל.

הסלון והמטבח שזורים ביחד בחלל אחד כאשר רק האי ודלפק הישיבה חוצצים ביניהם בהפרדה ויזואלית. הקו הנקי בא לידי ביטוי גם בקיר הבנוי בו נטמעת הטלוויזיה בסלון תחת מעטה זכוכית ובו גם קמין אווירה שמעניק נגיעה של חמימות.

המעצבת מספרת שהקונספט של הדירה היה ליצור תחושה של וילת פאר יוקרתית במעטפת של דירת קבלן. הרהיטים מפנקים, הריצוף דמוי שיש מקרין אלגנטיות והאלמנטים הצורניים של התאורה משלימים את המראה האקסקלוסיבי. שולחנות הבטון במראה חלוקי נחל מרככים את הקרירות המודרנית וכך גם השטיח שמפריד את הסלון מהמטבח המחוברים זה לזה.

הקריצה התעשייתית באה לידי ביטוי גם בחדרי הרחצה בדמות אריחי בטון ובגוונים שחורים וארונות קיר מעץ אלון מבוקע עם ברזל ופלטת שיש גסה. חדר השינה של ההורים מפנק להפליא עם מיטת קינג סייז מפוארת וארון בגדים רחב ידיים במראה זכוכית – מוטיב שחוזר בבית מכיוונים שונים. בחדר השינה נבחרו שידות צד שמכוונות להקליל את המראה ולא להעמיס על המרחב.

המעצבת מסבירה שהאפקט של דירה מרווחת ונעימה התאפשר הודות לצבע הלבן ולשינוי שבוצע בתכנון. "התוכנית המקורית של הדירה היתה עם מטבח סטנדרטי קטן שחסם את החלל ולכן החלטתי לשנות את מיקום המטבח כך שהוא ייפתח אל הסלון. והיכן שהיה אמור לעמוד המטבח במקור תוכנן חדר שינה חדש. לכל פונקציה הותאם גודל של חלל שמתאים לה מבחינה פרופורציונלית. השינוי יצר שטחים פנויים גדולים יותר ממה שהכילה התכנית המקורית, והם הוגדלו עוד יותר עם הבחירה בצבע הלבן".